vitt som snö

Nu är det verkligen vitt på väggarna hemma. Äntligen. Den där visserligen diskreta medaljongtapeten var så ful att jag blev fysiskt sjuk av att titta på den så det var tur att den äntligen är vit igen. 
 
Bäst i test!
 
Nu är frågan vad nästa projekt ska bli. Eventuellt ska jag samla ihop lite mental energi och måla även i hallen. Shitkid och Daniel har gjort allt förarbete så det enda jag i så fall behöver göra är att gå och skaffa något att måla med, lägga papp på golvet och öppna färgburken. Det är gjort på mindre än en timma. Kanske skulle jag ta mig för det där redan i helgen...? Well, vi får se hur vädret blir. Jag behöver nog åka och dyka lite så det kanske inte hinns med.
 
De borde faktisk stannat så läng att alla väggar hunnit få ny färg!
 
I övrigt var det väldigt trevligt med Boråsbesök. Vi hann med en hel del förutom målandet, bla turistpromenader runt Söder, lite shopping, någon öl på Mosebacke, sällskapsspel och så massa mat och lite vin. Samt så tvingade jag såklart ut Shitkid på en dykutflykt.
 
Mina sötnosar!
 
Alltså jag måste faktiskt säga att hon trots allt inte är något våp. Hon fick dyka i våtdräkt vilket innebär viss kyla jämfört med min fina torrdräkt. Sikten var vid tillfället obefintlig och hon fick till slut hålla i min lampa för att inte komma bort från mig helt och hållet. Peter såg vi knappt till alls förutom när han råkade vara precis nära. På slutet när jag skulle skjuta upp min SMB försvann hon också uppåt så då var det färdigdykt för den gången. I det här fallet var det ju ingen fara med en uppflytning, det var bara från 4 meter och ingen båttrafik så nu fick hon öva på det också. Och jag fick öva på att bogsera ungen i land eftersom hon var yr i huvudet. Well, inte en enda fisk så långt ögat nådde (bara en orm vid uppgångsplatsen) och troligen vägrar hon dyka innan vi kommer till Malta där det är lite mer human temperatur för våtdräkt. vi får väl se...
 
Med dubbel våtdräkt funkar det även i Östersjön. Fast inte för länge...
 
Nu har jag ett flertal dagar i lugn och ro alldeles ensam hemma. Peter har åkt iväg på lite egna uppdrag så nu kan jag göra precis som jag vill i bostaden. Oklart vad bara, jag antar att det blir ungefär som vanligt för jag brukar ju göra som jag vill annars också. 
 
Jag ska dock börja med att springa lite intervaller, tillaga någon slags kyckling samt läsa i min kriminalroman. En helt utmärkt onsdag med andra ord!